Subject: RE: 20250304_EER2575UAS_24+31.MAR_LÕUNA-EESTI_2BDE
From: "Diana Krotova" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Eve Härm <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Mar 2025 09:40:09 +0200

Tere

Palun vabandust tekkinud viivituse pärast.

Kooskõlastame Teie taotlust, kuid meil on tekkinud paar küsimust.
Piirangualal kavatsete kasutada PUMA UAS-i, mis kuulub
Kaitselennundusmäärustiku järgi II kategooria mehitamata õhusõidukite
alla. See toob kaasa nõuded, mis on kirjeldatud jaotises „2. jagu Nõuded
mehitamata õhusõidukile“.

Soovime teada, kuidas on tagatud, et kõik määrustikus toodud nõuded on
korrektselt täidetud ja järgitakse. Näiteks: „(3) II kategooria mehitamata
õhusõiduki puhul, mis on lennuk-tüüpi, tuleb tuvastada esmane
lennukõlblikkus, mis peab vastama STANAG-is 4703 sätestatud nõuetele.”
Samuti, kes vastutab nende nõuete täitmise ja kontrollimise eest?

Palun andke täiendavat teavet selle kohta, kuidas nõuetele vastavust on
planeeritud tagada ja kes teostab vastavat järelevalvet.

Lisaks, kui lennutegevus toimub liitlaste üksuse poolt ja nende suhtes
Kaitselennundusmäärustik ei rakendu, siis kuidas on ohutus tagatud?

Tervitades

Diana Krotova

+372 58 07 06 01

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Thursday, March 13, 2025 9:04 AM
To: Diana Krotova <[email-masked]>
Cc: [email-masked]; Eve Härm <[email-masked]>
Subject: RE: 20250304_EER2575UAS_24+31.MAR_LÕUNA-EESTI_2BDE

Tere

Kas antud taotlusega esineb mingeid probleeme?

Lugupidamisega

Kadri Roose

v-srs

nooremstaabiallohvitser

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: KV Jagatud ÕV Airspace < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Monday, March 10, 2025 11:27 AM
To: Diana Krotova < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: KV Jagatud ÕV Airspace < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: FW: 20250304_EER2575UAS_24+31.MAR_LÕUNA-EESTI_2BDE

Tere

Uurin, ega kooskõlastuse taotlus pole kahe silma vahele jäänud?

Lugupidamisega

Kadri Roose

v-srs

nooremstaabiallohvitser

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: KV Jagatud ÕV Airspace < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 5, 2025 2:44 PM
To: Diana Krotova < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; KV Jagatud ÕV Airspace <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Eve Härm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: 20250304_EER2575UAS_24+31.MAR_LÕUNA-EESTI_2BDE

Tere

Palun kooskõlastust NOTAMile Kagu-Eestis.

Puma UAS tegevus.

Lugupidamisega

Kadri Roose

v-srs

nooremstaabiallohvitser

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

From: Diana Krotova < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 5, 2025 10:56 AM
To: KV Jagatud ÕV Airspace < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Eve Härm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: 20250304_EERXXXXUAS_24+31.MAR_LÕUNA-EESTI_2BDE

Tere

Ala tunnus on EER2575UAS.

Tervitades

Diana Krotova

+372 58 07 06 01

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked] <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, March 5, 2025 10:47 AM
To: Diana Krotova < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: Eve Härm < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>;  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Subject: 20250304_EERXXXXUAS_24+31.MAR_LÕUNA-EESTI_2BDE

Tere

Palume tunnust loodavale piirangualale.

A)EETT B)2503240700 C)2503312359

D)24 31 0700-2359

E) TEMPO RESTRICTED AREA EERXXXXUAS ESTABLISHED DUE TO UNMANNED AIRCRAFT
ACTIVITY WI 6.5KM RADIUS CENTRED ON 574900N0271700E. PERMISSION FOR
ENTERING THE AREA SHALL BE OBTAINED FROM TEL +372 5546 558.

F)SFC G) 6300FT AMSL

Lugupidamisega

Kadri Roose

v-srs

nooremstaabiallohvitser

Õhuväe staap

Operatiivosakond (A3)

Õhuruumi planeerimise jaoskond

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu,
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged
information. If you are not the intended recipient, please notify the
sender immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any
copies. Any dissemination or use of this information by a person other
than the intended recipient is unauthorized and may be illegal.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.